Plaga „bankowców” oszustów, wyłudzających hasła i loginy

Oszuści dzwonią do klientów, podając się za pracownika banku.

Fot. Facebook Tarnowska Policja

Taki telefon otrzymała we wtorek po południu mieszkanka powiatu tatrzańskiego. W trakcie rozmowy została poinformowana, że doszło do włamania i zablokowania jej konta, a całą sprawą interesuje się CBŚ.

Po przejściu weryfikacji rozmówca poprosił o dane niezbędne do odblokowania konta, czyli login i hasło. Kobieta podała wszystkie niezbędne dane potrzebne do zarządzania kontem i kolejne numery kodów potrzebnych do zatwierdzania transakcji będąc pewna, że rozmawia z pracownikiem banku.

Po powrocie do domu zorientowała się, że jej konto zostało zablokowane. Później okazało się, że z jej konta zostało wykonane 11 przelewów na kwotę 55 tys. złotych. Na szczęście wszystkie udało się zablokować i kobieta nie straciła swoich oszczędności.

Policja przypomina:

  • Jeżeli odbierzesz taki telefon rozłącz się i skontaktuj ze swoim bankiem.
  • Nigdy nikomu nie podawaj loginu i hasła do swojego konta.
  • Nie podawaj też kodów SMS, czy kodów ze zdrapek osobom postronnym, bo możesz stracić wszystkie oszczędności.
  • Pamiętajmy, że w przypadku podania loginu i hasła przestępca dostanie się do naszego konta internetowego, a kiedy zmieni numer telefonu na swój, SMS-kody będą przychodziły na jego numer.

 

Źródło: malopolska.policja.gov.pl

Copyright © 2019 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE