Grupowe zwolnienia popularnej sieci. Tesco zabiera głos
Po naszym wczorajszym artykule o likwidacji części sklepów Tesco, otrzymaliśmy list ze stanowiskiem zarządu Tesco Polska. Chodzi o likwidację niemal 900 stanowisk.
Poniżej prezentujemy całość oświadczenia.
Warszawa, 1 września 2020
Oświadczenie Tesco Polska
Usługa E-zakupy Tesco dostępna dla klientów do końca października
Tesco przygotowuje się do przejęcia polskiej części swojego biznesu przez Salling Group. Pracownicy działu sprzedaży internetowej zostali poinformowani o dacie zamknięcia usługi E-zakupy, nie będącej częścią umowy z duńską firmą.
Dyrektor Zarządzający Tesco Polska Martin Behan skomentował: „Mamy świadomość, że decyzja o zamknięciu kanału sprzedaży internetowej Tesco nie jest łatwa dla koleżanek i kolegów oraz naszych klientów, jednak stanowi integralną część procesu przygotowań do przekazania naszego biznesu nowemu właścicielowi. Usługa E-zakupy, wprowadzona w 2012 roku, zmieniła polski rynek handlu i była bardzo ceniona przez klientów. Niezależnie od tej decyzji, przed nami perspektywy nowych, fascynujących projektów w ramach większego, połączonego biznesu”.
Transakcja sprzedaży polskiej części Tesco do Salling Group jest obecnie badana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
„Nasze sklepy pozostają otwarte, a cały zespół Tesco kontynuuje pracę w trosce o komfort, bezpieczeństwo i jak najlepsze doświadczenia klientów. Zachęcam także do korzystania z serwisu E-zakupy, który będzie dostępny przez najbliższe dwa miesiące”, dodał Martin Behan.
Tesco potwierdziło także datę zamknięcia 6 sklepów nie objętych transakcją sprzedaży do Salling Group:
• Warszawa (ul. Połczyńska),
• Bielsko-Biala (ul. Warszawska),
• Opole (ul. Ozimska),
• Łódź (ul. Widzewska),
• Gdynia (ul. Nowowiczlińska),
• Ostrów Wielkopolski (ul. Kaliska).
Sklepy pozostają otwarte do 31 października 2020 roku.
Dodatkowe informacje:
Jacek Dąbrowski
Rzecznik prasowy
[email protected]
Tesco Polska to sieć 330 sklepów na codzienne zakupy – supermarketów i hipermarketów kompaktowych – działająca na polskim rynku już od ponad 20 lat. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w działania społeczne prowadząc programy edukacyjne, promując zdrowy styl życia oraz podejmując wiele inicjatyw społecznych, takich jak walka z marnowaniem żywności nie tylko w ramach własnej sieci, ale w całym łańcuchu dostaw.