Kraków zmienia strategię turystyczną. Noclegi przynajmniej kilkudniowe
Odbudowanie turystyki w Krakowie do poziomu sprzed pandemii potrwa jeszcze wiele lat. Liczba turystów w zeszłym roku, spadła o połowę w porównaniu do lat poprzednich. Miasto przygotowuje nową strategię. Główną rolę odgrywać tu będzie „turysta premium”.
Kraków od zawsze był miastem bardzo otwartym na turystów. Wachlarz baz hotelowych był ogromny i zróżnicowany zarówno pod kątem standardu jak i cen.
Ogrom turystów stanowiła młodzież korzystająca z noclegów w hostelach i tanich kwaterach. Najczęściej przyjeżdżali na weekend, albo nawet na jedną noc, by bawić się do rana w okolicznych pubach i dyskotekach.
Nowa strategia miasta skierowana jest do „turysty premium”. Przygotowywany jest program by zachęcić turystów do dłuższego pobytu i połączeniu noclegów z lokalnymi atrakcjami turystycznymi.
Jak informuje Radio Eska, w przygotowanym przez miasto dokumencie planu na lata 2021- 2028 odchodzi się od nastawienia na klienta masowego a jednocześnie jednodniowego. Kluczem ma być „turysta premium”, który przez kilka dni skorzysta z większej liczby atrakcji niż najbliższy pub.
Nowa strategia wynika z kryzysu, który dotknął Kraków. Jak wynika ze statystyk, w roku 2019 Kraków odwiedziło 14 milionów turystów. Rok później, czyli w roku gdy rozpoczęła się pandemia, już tylko 8 milionów.