Awaria popularnego systemu płatności elektronicznej
W dniu dzisiejszym system płatności bezgotówkowej BLIK uległ awarii. Klienci różnych banków skarżyli się, że aplikacja nie generuje kodu, który jest niezbędny do wykonania płatności
Problemy z płatnością za pomocą BLIK’a zaczęły się dzień przed wigilią Bożego Narodzenia. Klienci różnych banków wskazywali na brak możliwości dokonania płatności. Awarię potwierdzono w mediach społecznościowych. Szynko pojawił się komunikat na oficjalnym profilu BLIK’a.
„Wiemy, że napotykacie na trudności w płatnościach BLIKIEM. Intensywnie pracujemy, aby usługa działała bez zakłóceń. Przepraszamy za wszystkie niedogodności” – podano.
Informacje o awarii potwierdził też ING Bank Śląski. Podał, że między godziną 14:00 a 15:00, występował problem z działaniem usługi BLIK. W komunikacie podano, że nie działało generowanie i potwierdzanie kodów w aplikacji mobilnej Moje ING. Bank ogłosił, że awaria była spowodowana problemami technicznymi dostawcy usługi ale została już usunięta, a aplikacja powinna działać poprawnie.
Na swojej stronie na serwisie Facebook dostawca również ogłosił o rozwiązaniu problemu.
Jednak pomimo tych zapewnień internauci wciąż zwracają uwagę na problemy. Jak podaje portal Interia.pl, opierając się na danych ze strony downdetector.pl, gdzie można zgłaszać problemy z działaniem rozmaitych aplikacji, po godzinie 17 problem nadal występuje. Jego skala jest o wiele niższa niższa ale nadal występuje. W szczytowym momencie liczba zgłoszeń osiągała ilość niemal 300 – w zależności od banku. Godzinę temu o awarii zawiadamiało od kilku do maksymalnie kilkunastu klientów.
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.