Szykują się prace serwisowe. Lepiej wcześniej wypłacić gotówkę
Niektóre banki na ten weekend przepowiadają prace serwisowe. Klienci powinni się na nie przygotować
- ING Bank Śląski: w komunikacie ogłoszono, że planowane są prace serwisowe w godzinach nocnych z soboty na niedzielę (18/19 marca). W godzinach od 00:00 do 5:30 nie będzie można:
- płacić kartami w internecie z 3DSecure, czyli tymi, które wymagają dodatkowego potwierdzania w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
- aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN
- zamówić kart płatniczych
- przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile
- dodać kart Mastercard do portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay)
- zrobić przelewu z rachunku karty kredytowej
- realizować operacji na kartach w bankowości elektronicznej
- nie będą działać pożyczki oraz procesy sprzedażowe rachunków bieżących i oszczędnościowych
Utrudnione będzie również:
- składanie wniosków w Moim ING i na stronie www.ing.pl
- obsługa kart w systemie ING Business, korzystanie z usług powierniczych (e-Custody) oraz z części wniosków
Dodano również, że 18 marca (sobota), od 15:00 do 15:30 oraz 19 marca (niedziela), od 00:30 do 4:30 nie będzie można również zrobić przelewu Express Elixir oraz przelewu na telefon BLIK do innego banku.
- PKO Bank Polski: zapowiadana jest przerwa w niedzielę 19 marca od godz. 00:00 do godz. 12:00. W tych godzinach nie będzie można korzystać z:
- serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes,
- funkcji otwartej bankowości,
- płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi „Płacę z iPKO”.
W komunikacie dodano, że wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty. W czasie przerwy aplikacją IKO będzie można tylko wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą BLIK. Niedostępna natomiast będzie aplikacja iPKO Biznes mobile.
- Bank Pocztowy SA: informuje, że w dniach 18-19.03.2023 r., w związku z pracami administracyjnymi, wystąpią utrudnienia dotyczące transakcji kartami zgodnie z poniższym harmonogramem:
- 18 marca – (godziny 00:00-04:00 oraz 05:00-07:00) – Krótkie przerwy w procesie autoryzacji kart, (godziny 00:00-01:00 oraz 05:00-07:00) – Krótkie przerwy w autoryzacji transakcji 3DSecure, (godziny 01:00-04:00 oraz 07:00-11:00) – Brak możliwości digitalizacji karty, płacenia tokenem.
- 19 marca – (01:00-04:00) – Krótkie przerwy w procesie autoryzacji kart oraz brak możliwości dokonywania transakcji 3DSecure, (godziny 01:00-04:00 oraz 07:00-11:00) – Brak możliwości digitalizacji karty, płacenia tokenem, (03:00-08:00) – Brak możliwości wykonywania transakcji 3D Secure wymagających uwierzytelnienia poprzez kod wysyłany przez SMS (nie dotyczy transakcji, które wymagają uwierzytelnienia 3D Secure w bankowości elektronicznej) oraz brak możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej, w tym kodu CVC2.
- BOŚ Bank: informuje, że z powodu wykonywania prac serwisowych, od godz. 22:00 w piątek (17.03) do godz. 23:00 w sobotę (18.03), system i aplikacja mobilna BOŚBank24, usługa mojeID oraz TeleBOŚ będą niedostępne. Karty płatnicze w tym czasie będą działały w trybie offline. Natomiast infolinia Banku będzie dostępna z ograniczoną funkcjonalnością.
- Credit Agricole Bank Polska: podaje w komunikacie przerwie technicznej, z której powodu w nocy z soboty na niedzielę (18/19.03), od 23:00 do 9:00 nie będą dostępne:
- aplikacja mobilna,
- CA24 eBank,
- Przelew Online oraz BLIK.
- Bank dodaje również, że w tym czasie klienci nie otrzymają też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą, a wpłacona gotówka we wpłatomacie zaksięgowana zostanie po zakończeniu przerwy.
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.