Pomijanie reklam uciążliwe dla YouTube. Platforma chce to zmienić
Jedno z najpopularniejszych serwisów internetowych stara się, aby coraz więcej użytkowników przeszło na usługę YouTube Premium. Pozwala ona na, między innymi, oglądanie filmików bez reklam
YouTube Premium jest ofertą, której jedną z największych zalet jest możliwość oglądania filmików bez reklam. Wielu użytkowników jednak nie decyduje się na jej wykupienie, gdyż reklamy można zwyczajnie pominąć. Jest to działanie bardzo powszechne. Z ankiety przeprowadzonej przez ORC International wynika, że skracamy w ten sposób czas spędzany przy reklamach w 90 proc. przypadków pojawiania się ich przed rozpoczęciem seansu i w 65 proc. przypadków, gdy reklamy przerywają seans.
Tutaj jednak platforma chce wprowadzić zmiany, aby „zniechęcić” swoich użytkowników do pomijania reklam.
Najnowszy pomysł polega na zmianie przycisku do pomijania reklam, który na ten moment jest stosunkowo duży, jednak będzie on niedługo zastąpiony. Nowa ikonka ma być mniejsza, zaokrąglona oraz z bardziej przezroczystym, czym właściciele mają oznajmiać, że wcale nie zachęcają do pomijania reklam, a przy okazji wprowadzić większą spójność wizualną w obrębie odtwarzacza. W oficjalnym oświadczeniu amerykański gigant wspomina zresztą wyłącznie o tym drugim celu.
Serwis Search Engine Land podaje, że informacje o takiej zmianie potwierdzili właściciele firmy. Aktualnie zmiana jest w fazie testowej, jednak po jej zakończeniu nowa ikonka będzie powszechnie wprowadzona.
Źródło: dobreprogramy.pl
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.