Kres działalności 212 sklepów w Polsce. Znana sieć ogłasza zamknięcie placówek
Grupa SPAR, jedna z wiodących sieci handlowych w RPA, podjęła strategiczną decyzję dotyczącą swojej obecności w Polsce. Zgodnie z oficjalnym komunikatem firmy, po dogłębnej analizie i ocenie wszystkich dostępnych opcji, zarząd uważa, że w najlepszym interesie zarówno firmy, jak i jej akcjonariuszy jest wycofanie się z rynku polskiego poprzez sprzedaż swoich udziałów.
Decyzja ta obejmuje 212 sklepów spożywczych, dwa centra dystrybucyjne oraz firmę specjalizującą się w produkcji gotowych dań.
Chociaż proces sprzedaży został zainicjowany, Grupa SPAR podkreśliła swoje zaangażowanie w kontynuację działalności w Polsce do chwili finalizacji transakcji. Planowana jest dalsza ekspansja i rozwój marki na polskim rynku.
Spar, pierwotnie holenderska firma założona w 1932 roku przez Adriaana van Wella w Zoetermeer, zaczęła swoją działalność jako zrzeszenie sprzedawców detalicznych. Jej nazwa, „De Spar”, jest skrótem od holenderskiego hasła „Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „wszyscy korzystamy na wzajemnej współpracy”.
Jest to sieć o globalnym zasięgu, największa na świecie franczyzowa sieć sprzedaży detalicznej. Jej charakterystyczne logo jest obecne w 48 krajach na czterech kontynentach. Każdego dnia, około 12,78 tysiąca sklepów SPAR obsługuje blisko 13,5 miliona klientów.
Ta decyzja Grupy SPAR o sprzedaży swojego biznesu w Polsce podkreśla dynamicznie zmieniający się krajobraz detaliczny w Europie. Pozostaje nam czekać na dalsze informacje dotyczące potencjalnych nabywców i przyszłości marki SPAR w Polsce.
W Krakowie w Pigułce pracuje na stanowisku redaktora. Zajmuje się tematami miejskimi. Lubi poznawać nowych ludzi i nowe miejsca.