„Nie wierz w bajki”. Ważna kampania dużego banku ostrzega klientów!
Jedna z większych instytucji bankowych w Polsce apeluje do swoich klientów o ostrożność. Chodzi tutaj o fałszywymi wiadomościami głosowymi oraz nagraniami wideo, którymi posługują się cyberprzestępcy
W okresie gorączki przedświątecznych zakupów jesteśmy szczególnie narażeni na chwilę nieuwagi, co niestety chętnie wykorzystują oszuści. Z tego powodu Santander Bank rozpoczął swoją kampanię pod nazwą „Nie wierz w bajki”. Zwraca ona uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w sieci, a specjaliści ostrzegają przed najróżniejszymi metodami cyberprzestępców, które często są trudne do rozpoznania.
„Dostajesz tajemniczą wiadomość, w której ktoś obcy gratuluje Ci wygranej w konkursie? Dostajesz dziwne linki do uregulowania płatności za paczkę? A może dzwoni do Ciebie pracownik banku i prosi o wypłacenie pieniędzy, bo konto padło ofiarą hakerów? Nie wierz w bajki dla dorosłych” – wyjaśnia bank.
Posłużono się ciekawą analogią, gdyż podobnie jak opowiadania kierowane do dzieci mają usypiać, tak bajki dla dorosłych mają za zadanie uśpienie ich czujności. Eksperci radzą przede wszystkim weryfikować informacje w kilku różnych źródłach oraz uważać na inwestycje reklamowane przez znane osoby. Warto również ustalić z najbliższymi „hasło”, o które możemy poprosić, gdy pojawia się wątpliwości, czy na pewno rozmawiamy z członkiem rodziny.
Podano również podstawowe zasady bezpieczeństwa, które pozwolą nam się chronić przed potencjalnym zagrożeniem w sieci. W przypadku otrzymania wiadomości lub odebrania telefonu od nieznajomego, należy zastanowić się zanim odpowiemy lub klikniemy w nadesłany link. Jeżeli wiadomości lub telefony budzą nasze podejrzenia, należy je zgłosić. Ponadto należy chronić swoje dane, hasła i sprzęt oraz dbać o dyskrecję w internecie.
Źródło: dobreprogramy.pl
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.