Koniec niepewnych promocji i rabatów. Będzie nowe prawo!
Ile razy zdarzyło się Wam kupić coś przez hasło „promocja”, mimo, że nie mieliście pewności ile towar kosztował wcześniej? Sejm zajmie się nowym prawem.
Sejm przyjrzy się projektowi ustawy zaproponowanej przez prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego.
Zgodnie z nim nie będzie można sztucznie podwyższyć cen na dzień czy dwa, po to, by je potem obniżyć i zastosować etykietę „promocja”. Ustawa nałoży na sprzedawcę obowiązek informowania konsumenta o najniższej cenie z ostatnich 30 dni. Jeżeli zrobi to nierzetelnie może zostać ukarany karą do 20 tys. zł za pierwszym razem i do 40 tys. zł w przypadku kolejnych nieprawidłowości. Będą też dalsze restrykcje. Jeżeli skala zjawiska byłaby duża UOKiK będzie mógł ukarać sprzedawcę sankcję karną w wysokości 10 proc. rocznego obrotu.
W Krakowie w Pigułce właściwie od początku stworzenia redakcji. Michał jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnymi i ciekawostkami, nierzadko zahaczając o Kraków.