W 2023 w Polsce pojawią się nowe marki. Co zaproponują klientom?
W tym roku mają się otworzyć w Polsce kolejne zagraniczne firmy, które spróbują swoich sił na naszym rynku. Dodatkowo też polska marka szykuje nowość w 2023 roku
Według informacji z portalu dlahandlu.pl, w naszym kraju ma pojawić się 5 nowych marek sklepów i sieci gastronomicznych. O jakie marki chodzi?
W 2023 roku zostaną otwarte restauracje sieci Popeyes w Warszawie, Szczecinie oraz Wrocławiu. Będą one serwować dania kuchni nowoorleańskiej, typowe dla amerykańskiej Luizjany, takie jak pikantny kurczak, polędwiczki z kurczaka lub smażone krewetki. Firma powstała 50 lat temu w Nowym Orleanie i do tej pory otworzyła ok. 3,8 tysiąca lokali w 30 krajach. W Europie marka działa już m.in. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Szwajcarii. W ciągu najbliższych 10 lat planowane jest otwarcie kilkuset restauracji w Czechach, Rumunii i Polsce.
Kolejną firmą z branży gastronomicznej, która zostanie otwarta w Polsce jest Master Burger. Pochodzi ona z Czech, a na rodzimym rynku działa od 2014 roku. Pierwsza placówka ma zostać otwarta w warszawskim centrum handlowym Blue City. Yaroslav Protsenko, współzałożyciel Master Burger, oznajmił, że firma szanuje gusta i preferencje kulinarne różnych regionów, a także uwzględnia lokalne smaki każdego z nich, tworząc niepowtarzalne potrawy ze szczyptą naszej ukraińskiej miłości. Dodał, że firma wykorzystuje ekologiczne, świeże warzywa i mięso, bez półproduktów, wypełniaczy, barwników i konserwantów.
Nową spółką, która ma wkrótce otworzyć swoje placówki w Polsce, jest niemiecka firma Woolworth. Pierwsze sklepy sieć otworzy w Łodzi i w Krakowie. W ofercie sieci będzie można znaleźć się m.in. tekstylia dla całej rodziny, wyposażenie domu, elektronika, artykuły dekoracyjne, pasmanteria, zabawki i artykuły piśmiennicze. Firma będzie konkurować przede wszystkim z Pepco czy Action Jak podaje portal, do kwietnia 2024 r. chce mieć 15-25 sklepów w naszym kraju, a potencjał rynku ocenia nawet na 400 placówek.
Na Polskim rynku zawita też brytyjska sieć Lush, która sprzedaje ręcznie robione kosmetyki. Od ubiegłego roku działa już w Polsce sklep internetowy tej firmy, a w połowie lutego otwarty zostanie pierwszy sklep stacjonarny – w Złotych Tarasach w Warszawie. Dodatkowo plany uruchomienia sklepów w nowej formie ma też Żabka. Planuje ona otworzyć punkty Żabka Drive, gdzie umożliwi zrobienie zakupów kierowcom.
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.