Badanie „Koszyk cen” – Gdzie teraz zrobimy zakupy najtaniej?
Z badania „Koszyk cen”, przeprowadzonego przez portal dlahandlu.pl, wynika, że ani Biedronka ani Auchan nie są już najtańszymi marketami w Polsce
Z badania wynika, że od lutego Auchan nie jest już najtańszym marketem, gdyż w najnowszym zestawieniu spadł on na trzecią pozycję. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy zakupy w tej sieci podrożały o 30 złotych, przede wszystkim za sprawą wzrostu cen papryki. Najtańsze zakupy można zrobić obecnie w Lidlu i Kauflandzie, które są częścią Grupy Schwarz.
Jak informuje portal dlahandlu.pl, na pierwszym miejscu najtańszych marketów uplasował się Kaufland. Z badania „Koszyk cen” wynika, że w ostatni weekend 50 produktów FMCG można było kupić w przedziale cenowym od 385 do 386 złotych. W grudniu 2022 roku ceny w tej sieci wynosiły od 376 do 378 złotych, co oznacza wzrost o około 10 złotych. Rok temu podobne zakupy w tej sieci można było zrobić za około 296-297 złotych. Skala podwyżek w ciągu roku wyniosła 90 złotych, czyli 30 proc. Produktem, który potaniał w lutym w tym markecie okazało się masło. Podrożały natomiast: kawa, pieczarki i pomidory. Rekordową podwyżkę zanotowała papryka, której kilogram kosztował 13 złotych.
Auchan, do tej pory najtańszy sklep, zanotował spadek na trzecią pozycję. W tym przypadku 50 produktów objętych badaniem kosztowało od 382 złotych do 394 złotych. W grudniu ubiegłego roku za podobne zakupy można było zapłacić od 356 do 358 złotych. W tej sieci potaniało masło i margaryna, a podrożały ketchup i schab. Jednak produktem, który spowodował, że Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce, okazała się papryka. W lutym bieżącego roku kosztowała 23,99 złotych za kilogram, a w grudniu ubiegłego roku jej cena wynosiła 12,99 złotych.
Zdecydowanie drożej było w lutym w Carrefourze i E.Leclerc. W tych sklepach za podobne zakupy trzeba było zapłacić odpowiednio od 410 do 420 złotych w zależności od lokalnych promocji oraz od 421 do 423 złotych. Jednym z produktów, które najbardziej podrożały w tych sieciach również okazała się papryka.
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.