Ogromny provider telewizji i Internetu znika z Polski. Co czeka klientów?
W 2022 roku UPC Polska zostało wchłonięte przez firmę P4, właściciela sieci Play. Po roku okazuje się, że UPC prawdopodobnie całkowicie zniknie z polskiego rynku. Po rebrandingu, kluczowy operator telewizji kablowej i internetu będzie funkcjonować jako Play. Jakie konsekwencje niesie ta zmiana dla klientów UPC?
Przejęcie UPC przez Play było szeroko komentowane w kwietniu 2022 roku. Wszak takie ważne zmiany wpływają nie tylko na użytkowników usług, ale także na ogólny kształt rynku. Transakcja między firmą P4 a spółką Liberty Global (poprzednim właścicielem UPC) była warta imponujące 7 miliardów złotych.
Spółka UPC Polska powstała w październiku 2000 w wyniku przejęcia przez UPC Polskiej Telewizji Kablowej, istniejącej od 1989 r.
Według danych spółki, na koniec 3 kwartału 2020 roku miała 1 503 500 abonentów i była pod tym względem jedną z największych sieci kablowych w Polsce.
16 września 2011 UPC Polska kupiło Aster, łączna cena nabycia – wliczając dług sieci Aster w wysokości ok. 1,53 mld zł – wyniosła ok. 2,4 mld zł.
22 września 2021 Liberty Global podpisało z P4, właścicielem operatora komórkowego Play, umowę sprzedaży 100% udziałów. W połączeniu z transakcją, Liberty Global zgodziło się na zapewnienie Grupie Iliad, do której należy spółka P4, dostępu do określonych usług, w tym głównie z obszaru sieci i technologii na okres do czterech lat. Wartość transakcji wyniosła 7 mld złotych (1,8 mld USD). 10 marca 2022 Komisja Europejska wyraziła zgodę na nabycie spółki przez P4. Finalna umowa została podpisana 1 kwietnia 2022.
W Krakowie w Pigułce pracuje na stanowisku redaktora. Zajmuje się tematami miejskimi. Lubi poznawać nowych ludzi i nowe miejsca.