Komunikat banku do klientów. Łatwy sposób na zweryfikowanie oszustwa
Metoda podszywania się oszustów pod pracownika banku jest dobrze znana i niestety często wykorzystywana. Jednak jest łatwy sposób, który umożliwi nam zorientowanie się w porę, czy faktycznie dzwoni do nas pracownik instytucji. PKO PB wyjaśnia na czym ona polega
Na swoim profilu na portalu społecznościowym, bank PKO BP apeluje klientów o ostrożność, szczególnie w okresie przedświątecznych zakupów. Ten czas dla cyberprzestępców jest okazją do przeprowadzenia jak najwięcej ataków, a jedną z ich popularnych metod jest spoofing. Jest to oszustwo, które polega na podszywaniu się przestępcy za pracownika banku i dzwonieniu do swoich potencjalnych ofiar.
PKO BP przypomina klientom, że po odebraniu telefonu od rzekomego pracownika można w łatwy sposób sprawdzić, czy dzwoni do nas autentyczny pracownik instytucji. Jednak w tym celu konieczne jest posiadanie zainstalowanej i skonfigurowanej aplikacji IKO, gdzie można przeprowadzić weryfikację pracownika PKO BP. Jest ona realizowana w kilku etapach:
- Po pierwsze podczas rozmowy należy powiedzieć doradcy o chęci weryfikacji jego tożsamości przez aplikację,
- Po chwili aplikacja IKO wyświetli powiadomienie push,
- Wtedy możemy poprosić pracownika przez telefon o podanie imienia, nazwiska oraz miejsca, z którego wykonywane jest połączenie,
- Jeśli dane zgadzają się z tymi wyświetlanymi w aplikacji IKO, oznacza to iż faktycznie rozmawiamy z pracownikiem instytucji.
Należy zwrócić uwagę na fakt, że nawet jeśli wyświetla nam się numer banku, nie oznacza, że jest on autentyczny. Oszuści bowiem mogą skorzystać z możliwości podmienienia pola CallerID i dzwonić z „oficjalnego numeru” infolinii banku).
Źródło: dobreprogramy.pl
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.