„Czy to dzwoni bank?”. Pekao wyjaśnia, jak zabezpieczyć się przed oszustwem
W swoim wpisie, Bank Pekao przypomina swoim klientom o możliwości zabezpieczenia się przed wyłudzeniami i spoofingiem, czyli metodą oszustwa, w której przestępcy dzwoniąc podają się za pracowników instytucji
W swoim wpisie na portalu społecznościowym Bank Pekao S.A ostrzega przed atakami spoofingowymi, czyli metodą oszustwa polegającą na podszywaniu się przez cyberprzestępcę pod pracownika banku, podczas rozmowy telefonicznej. Wtedy to najczęściej deklaruje konieczność podjęcia jakiś działań pod różnymi pretekstami.
Przestępcy najczęściej dążą do wyłudzenia danych logowania do bankowości, zmuszenia potencjalnej ofiary do przelania środków pod podany numer konta (w celu rzekomego ich zabezpieczenia) lub skuszenia zmyśloną ofertą inwestycyjną (na przykład w kryptowaluty).
Należy pamiętać, że czasami połączenie telefoniczne od oszustów wyświetlają się jako autentyczny numer infolinii banku, co jest techniczną manipulacją. Bank zatem apeluje aby pamiętać o zagrożeniu i każdorazowo sprawdzać wiarygodność konsultantów. Klienci Pekao mogą tego dokonać za pomocą aplikacji PeoPay lub serwisu Pekao24.
Podczas rozmowy rzeczywisty pracownik banku wysyła odpowiednie powiadomienie do systemu banku, które jest widoczne w formie wizytówki w aplikacji w telefonie lub serwisie internetowym. W ten sposób można zweryfikować autentyczność swojego rozmówcy, gdyż oszust nie może wysyłać takich powiadomień. Podobną metodą weryfikacji konsultantów posługuje się między innymi PKO BP, gdzie klienci mogą poprosić o wysłanie analogicznego powiadomienia z danymi rozmówcy do aplikacji mobilnej.
Źródło: dobreprogramy.pl
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.