Otrzymałeś takiego maila? Uważaj, nadawcą nie jest Netflix!
Po raz kolejny cyberprzestępcy wykorzystuje wizerunek popularnej marki w swojej kampanii phishingowej. Tym razem padło na serwis VOD Netflix oraz jego klientów
Jedna z największych na świecie i najbardziej rozpoznawalnych platform streamingowych ponownie została wykorzystana przez oszustów jako element oszustwa phishingowego. Przestępcy masowo rozsyłają maile do losowych odbiorców, licząc na to, że wśród nich znajdą się klienci Netflixa. W wiadomości informują o rzekomych problemach z informacjami rozliczeniowymi, których efektem może być zawieszenie członkostwa. Takie działanie ma na celu, jak w większości takich przypadków, wyłudzenie danych bankowych potencjalnej ofiary.
W nagłówku napisano, że ostatnio wykryty został problem z informacjami rozliczeniowymi powiązanymi z kontem odbiorcy maila. Sama treść natomiast prezentuje się następująco:
„Cześć, Nie mogliśmy autoryzować Twojej płatności na kolejny cykl rozliczeniowy Twojej subskrypcji, dlatego zawiesiliśmy Twoje członkostwo. Jednak Twoja obecna subskrypcja jest aktywna do momentu jej wygaśnięcia. Niektóre informacje na Twoim koncie wydają sie brakować lub są nieprawidłowe. Oczywiście chcielibyśmy, abyś wrócił. Po prostu kliknij poniższy przycisk, aby zaktualizować swoje dane i kontynuować korzystanie z najlepszych programów telewizyjnych i filmów bez przerw.”
Od razu widoczny jest nieformalny styl w jakim została napisana wiadomość, co może wzbudzić podejrzenia odbiorcy. Jednak działając pod wpływem presji oraz obaw utraty subskrypcji, na pierwszy rzut oka można uznać mail za autentyczny. Oczywiście, pod treścią wiadomości załączony jest link, który prowadzi do fałszywej strony gdzie podejmowane są próby wyłudzenia danych bankowych odbiorcy.
Jeżeli odbiorca nie zorientuje się w porę i przekaże owe dane w ręce przestępców, znacznie ułatwia im możliwość kradzieży środków z konta. W sytuacji otrzymania podobnych wiadomości należy każdorazowo weryfikować komunikat na własną rękę, przykładowo poprzez samodzielne zalogowanie się na swoje konto lub kontakt z infolinią.
Źródło: dobreprogramy.pl
W nagłówku napisano, że ostatnio wykryty został problem z informacjami rozliczeniowymi powiązanymi z kontem odbiorcy maila. Sama treść natomiast prezentuje się następująco:
„Cześć, Nie mogliśmy autoryzować Twojej płatności na kolejny cykl rozliczeniowy Twojej subskrypcji, dlatego zawiesiliśmy Twoje członkostwo. Jednak Twoja obecna subskrypcja jest aktywna do momentu jej wygaśnięcia. Niektóre informacje na Twoim koncie wydają sie brakować lub są nieprawidłowe. Oczywiście chcielibyśmy, abyś wrócił. Po prostu kliknij poniższy przycisk, aby zaktualizować swoje dane i kontynuować korzystanie z najlepszych programów telewizyjnych i filmów bez przerw.”
Od razu widoczny jest nieformalny styl w jakim została napisana wiadomość, co może wzbudzić podejrzenia odbiorcy. Jednak działając pod wpływem presji oraz obaw utraty subskrypcji, na pierwszy rzut oka można uznać mail za autentyczny. Oczywiście, pod treścią wiadomości załączony jest link, który prowadzi do fałszywej strony gdzie podejmowane są próby wyłudzenia danych bankowych odbiorcy.
Jeżeli odbiorca nie zorientuje się w porę i przekaże owe dane w ręce przestępców, znacznie ułatwia im możliwość kradzieży środków z konta. W sytuacji otrzymania podobnych wiadomości należy każdorazowo weryfikować komunikat na własną rękę, przykładowo poprzez samodzielne zalogowanie się na swoje konto lub kontakt z infolinią.
Źródło: dobreprogramy.pl
Źródło: dobreprogramy.pl
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.