Trasa Łagiewnicka ma zlikwidować korki, smog, hałas i poziom zanieczyszczeń

Trzecia obwodnica Krakowa ma kosztować ponad 800.000.000 zł.

Fot. pixabay.com

Jej dokończenie to szansa na zmniejszenie liczby samochodów przejeżdżających z północy na południe, m. in. przez zakorkowaną Aleję Trzech Wieszczów.

Jej budowa trwa od ponad roku. Na jej przebieg i formę wpływ mieli mieszkańcy Krakowa, których głosy uwzględniono na etapie konsultacji.

Między innymi zrezygnowano z prowadzenia trasy na powierzchni na odcinku od ul. Ludwisarzy do ul. Turonia, na rzecz tunelu i wykonania nad nim infrastruktury sportowo-rekreacyjnej z zielenią dla mieszkańców.

Także trasy Pychowicka i Zwierzyniecka z tunelem pod wzgórzem św. Bronisławy będą projektowane ponownie na żądanie mieszkańców.

Znaczna część układu drogowego trzeciej obwodnicy Krakowa przebiegać będzie w tunelach, dzięki czemu jej oddziaływanie na otoczenie będzie ograniczone do minimum.

Również nowa linia tramwajowa łącząca pętlę w Kurdwanowie z ul. Zakopiańską na odcinku 700 metrów będzie przebiegała w tunelu.

Zaplanowano też kładki dla pieszych, a po zakończeniu inwestycji zostanie posadzonych kilka tysięcy nowych drzew i krzewów.

Trasa Łagiewnicka ma zdjąć z Alei Trzech Wieszczów ruch międzydzielnicowy, aby ograniczyć tu ruch, a co za tym idzie także smog, hałas i poziom zanieczyszczeń.

Adres wydawcy i właściciela portalu: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
Copyright © 2023 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Adres wydawcy: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa. Kontakt: [email protected]