Wakacje, roztargnienie, złodzieje i… co robić? Policja przestrzega
W codziennym zabieganiu zwracajmy szczególną uwagę na posiadane przy sobie środki finansowe i dokumenty. Przede wszystkim w trakcie robienia zakupów i po ich zakończeniu upewniajmy się, czy nadal mamy przy sobie wszystko co niezbędne (karty bankomatowe, dokumenty tożsamości, klucze, itp.).
Także w trakcie wakacyjnego wypoczynku, wybierając się na zakupy, spacery, spotkania ze znajomymi, czy też imprezy plenerowe zwracajmy baczną uwagę na posiadane przy sobie portfele, dokumenty i pieniądze. To bardzo istotne abyśmy rozleniwieni atmosferą relaksu i wypoczynku nie zapominali za każdym razem dokładnie i bezpiecznie schować w torebkach, plecakach czy saszetkach dokumentów i walut. Sprawdzajmy czy mamy przy sobie potrzebne środki płatnicze i dowody tożsamości, a zbędne pozostawiajmy w domach.
W przypadku utraty karty z funkcją płatności zbliżeniowych należy jak najszybciej zgłosić ten fakt do swojego banku, który zablokuje możliwość jej użycia.
Jeśli nie znajdujemy się w pobliżu placówki bankowej, skorzystajmy z aplikacji mobilnej (jeśli bank oferuje taką usługę). Związek Banków Polskich uruchomił także specjalną, uniwersalną infolinię dedykowaną osobom, które utraciły kartę bankomatową: + 48 828 828 828.
Gdy okaże się jednak, że przed poinformowaniem banku o utracie karty ktoś dokonał przy jej użyciu transakcji, niezwłocznie zgłośmy to na Policję.
Źródło: Małopolska Policja