Sprzedaż wódki rośnie. „To może być efekt 500 plus”
Kolejny rok sprzedaż napojów spirytusowych zanotowała wzrost. „Nie bójmy się mówić o tym, że to może być efekt 500 plus” – powiedział w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną” Krzysztof Brzózka, były szef Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA).
Jak podaje dziennik, wyraźnie wzrosty zanotowano na rynku sprzedaży wódki i innych wysokoprocentowych napojów alkoholowych.
Według danych opracowanych dla „DGP” przez Nielsen Polska, w pierwszym półroczu 2019 roku Polacy wypili ponad 143 mln litrów mocnego alkoholu. Statystyki są alarmujące, to aż o 6,7 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.
W Krakowie w Pigułce pracuje na stanowisku redaktora. Zajmuje się tematami miejskimi. Lubi poznawać nowych ludzi i nowe miejsca.