Tak będzie wyglądała wizyta u fryzjera lub kosmetyczki! Mierzenie temperatury, wywiad zdrowotny i maseczki

Są już wytyczne dla zakładów fryzjerskich i kosmetycznych. Branża szykuje się na 18 maja.

Fot. Pixabay

Ministerstwo Rozwoju prowadzi szeroko zakrojone konsultacje, które mają regulować zasady funkcjonowania salonów fryzjerskich i kosmetycznych w czasach pandemii.

Na tej podstawie Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego opracował przewodnik dla branży. Według informacji związku, wytyczne ma zaakceptować jeszcze Główny Inspektorat Sanitarny, a później zostaną oficjalnie opublikowane.

W przewodniku znalazły się trzy główne działy. Jak mają chronić się pracownicy, klienci i jak ma być zorganizowany salon.

Wizyta będzie zaczynała się od umówienia się przez internet lub telefon. Osobiste stawiennictwo w celu umówienia się nie jest dozwolone. Klienci umawiani są na konkretną godzinę. Poczekalnia zostaje zlikwidowana.

Przed przyjęciem pracownicy przeprowadzą krótką ankietę i zmierzą klientowi temperaturę. Klient musi używać maseczki i rękawiczek lub przynajmniej zdezynfekować ręce. Zakazane jest używanie telefonów komórkowych. W salonie nie może być testerów, a wszystkie tekstylia muszą być albo jednorazowe albo też dezynfekowane po każdym kliencie.

Fryzjerzy i kosmetyczki mają pilnować, by klienci zachowali przynajmniej 1,5 metra dystansu od siebie lub zastosować przepierzenia. Obowiązkowe będzie używanie maseczek, rękawiczek, przyłbic itp., by zakryć usta i nos oraz stroju specjalistycznego. Po skończonej pracy preferowana płatność to płatność bezgotówkowa.

Po każdym kliencie powierzchnie, fotel, urządzenia i akcesoria muszą być dezynfekowane.

Copyright © 2019 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE