Tak będzie wyglądała wizyta u fryzjera lub kosmetyczki! Mierzenie temperatury, wywiad zdrowotny i maseczki
Są już wytyczne dla zakładów fryzjerskich i kosmetycznych. Branża szykuje się na 18 maja.
Ministerstwo Rozwoju prowadzi szeroko zakrojone konsultacje, które mają regulować zasady funkcjonowania salonów fryzjerskich i kosmetycznych w czasach pandemii.
Na tej podstawie Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego opracował przewodnik dla branży. Według informacji związku, wytyczne ma zaakceptować jeszcze Główny Inspektorat Sanitarny, a później zostaną oficjalnie opublikowane.
W przewodniku znalazły się trzy główne działy. Jak mają chronić się pracownicy, klienci i jak ma być zorganizowany salon.
Wizyta będzie zaczynała się od umówienia się przez internet lub telefon. Osobiste stawiennictwo w celu umówienia się nie jest dozwolone. Klienci umawiani są na konkretną godzinę. Poczekalnia zostaje zlikwidowana.
Przed przyjęciem pracownicy przeprowadzą krótką ankietę i zmierzą klientowi temperaturę. Klient musi używać maseczki i rękawiczek lub przynajmniej zdezynfekować ręce. Zakazane jest używanie telefonów komórkowych. W salonie nie może być testerów, a wszystkie tekstylia muszą być albo jednorazowe albo też dezynfekowane po każdym kliencie.
Fryzjerzy i kosmetyczki mają pilnować, by klienci zachowali przynajmniej 1,5 metra dystansu od siebie lub zastosować przepierzenia. Obowiązkowe będzie używanie maseczek, rękawiczek, przyłbic itp., by zakryć usta i nos oraz stroju specjalistycznego. Po skończonej pracy preferowana płatność to płatność bezgotówkowa.
Po każdym kliencie powierzchnie, fotel, urządzenia i akcesoria muszą być dezynfekowane.
W Krakowie w Pigułce właściwie od początku stworzenia redakcji. Michał jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnymi i ciekawostkami, nierzadko zahaczając o Kraków.