Listonosz będzie mógł przynieść przesyłki i…zaoferować kredyt

Nowy pomysł na dotarcie do klientów ma Bank Pocztowy. Jak informuje Business Insider, listonosze mają zająć się również zebraniem danych kontaktowych do osób zainteresowanych pożyczką. Nie podoba się to jednak związkowcom. 

Poczta Polska uruchomiła specjalny projekt ze współpracy z Bankiem Pocztowym. „Mobilny Bankowiec” ma pomóc w dostępie do oferty kredytowej. Listonosze zbierają dane od zainteresowanych potencjalnych klientów, którym najpierw przedstawi ofertę banku, za pomocą specjalnie przygotowanej aplikacji na tablety. Dane następnie zostają przekazane bezpośrednio do doradców kredytowych, którzy skontaktują się z zainteresowanymi w celu umówienia spotkania w wybranej placówce Poczty Polskiej.

W projekcie ma wziąć udział prawie 10 tysięcy listonoszy. Jest to również szansa dla nich na otrzymanie dodatkowego wynagrodzenia.

Jak tłumaczy prezes Poczty Polskiej, efekty już teraz są zauważalne. Tylko w sierpniu Bank Pocztowy zwiększył kwotę kredytów o ponad 300 tysięcy złotych.  Mniej zadowoleni są związkowcy. W rozmowie z Business Insider przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Poczty uważa, że takie usługi powinni świadczyć bankowcy, nie listonosze.

„Podstawowym zadaniem listonosza jest doręczanie przesyłek, a nie oferowanie jakichś usług bankowych.”

-komentuje, dodając, że listonosz będzie miał więcej obowiązków, przez co może zaniedbać podstawowe. A wtedy klienci będą niezadowoleni, że przesyłki przychodzą z opóźnieniem. Dodatkowo oferowane usługi mogą wprowadzić klientów w irytację.

Copyright © 2019 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE