„Zaszczep się i leć!”. Kontrowersyjna reklama taniej lini lotniczej

Kilka dni temu pojawiła się najnowsza reklama taniej linii lotniczej Ryanair, która promuje szczepienia przeciwko COVID-19. Temat wywołał duże kontrowersje. Nie każdemu spodobał się chwyt marketingowy przewoźnika. 

Fot. Pixabay

W Boże Narodzenie po raz pierwszy można było zobaczyć najnowszą reklamę irlandzkiej linii lotniczej Ryanair. Przewoźnik zachęca promocyjnymi cenami, które pojawiły się z okazji wejścia na rynek szczepionek, dzięki którymi już teraz można zarezerwować samolot i zorganizować podróż za granicę. Głównym hasłem jest „jab and go”, które w polskiej wersji językowej brzmi „zaszczep się i leć”. Nawiązuje to do używanego od jakiegoś czasu np. na lotniskach popularnego „kiss& fly”.

Przewoźnik w swojej kampanii przypomniał również, że wciąż osoby korzystające z ich oferty nie będą ponosić opłat za ewentualną zmianę rezerwacji, gdyby pojawiły się nowe obostrzenia związane z wirusem SARS-CoV-2. Warto jednak pamiętać, że wciąż byłoby trzeba uiścić różnicę między cenami lotów.

Reklama wzbudziła dość spore kontrowersje. W mediach społecznościowych pojawiły się oskarżenia, że ruchy przewoźnika wykorzystujące fakt, że rozpoczęły się szczepienia są absurdalne, niemoralne, wręcz obrzydliwe. Reklama sugeruje też, że lecieć na wakacje możemy dopiero po przyjęciu szczepionki, co również nie przypadło do gustu internautom.

Copyright © 2019 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE