Podatek od mediów wpłynie też na inne branże? Mogą ucierpieć konsumenci!
W projekcie ustawy o podatku od reklam jest zapis, z którego wynika, że wpłynie on też inne branże, między innymi na branżę handlową. Niewykluczone, że wzrosną też ceny produktów, co odczują konsumenci.
![](https://krakowwpigulce.pl/wp-content/uploads/2021/01/pexels-gustavo-fring-4173321-1.jpg)
Fot. Gustavo Fring / Pexels
Jak informuje Wprost, w projekcie ustawy, która ma wprowadzić podatek od reklam jest zapis, który również uderzy w inne branże. Jak tłumaczy portal, ucierpieć mogą producenci napojów z zawartością cukru, firmy produkujące suplementy diety czy produkty medyczne.
Wszystko ze względu na dodatkową stawkę za reklamowanie tego typu towaru. W uzasadnieniu do projektu można przeczytać, że w ustawie zaproponowano katalog produktów, których reklama objęta będzie podwyższoną stawką składki.
„Jeżeli przedmiotem reklamy będą produkty lub usługi, których reklama objęta jest podwyższoną stawką składki, wymienione w art. 16 ust. 2, to wysokość stawki z tytułu reklamy konwencjonalnej w prasie została określona dla tych podmiotów w wysokości 4 oraz 12 proc. podstawy obliczenia składki, odpowiednio do 30 000 000 zł i ponad tą kwotę”
-tłumaczy pismo. Oznacza to nie tylko problemy dla przedsiębiorców, ale również możliwe podwyżki dla konsumentów, ponieważ podobnie jak w przypadku podatku cukrowego, dodatkowe opłaty mogą odbić się na cenach produktów w sklepach.