Coraz więcej seniorów na toksykologii. Lekarze przerażeni

Oddział Toksykologii Szpitala im. Rydygiera alarmuje o powiększającej się grupie seniorów, którzy przesadzają z dawkowaniem leków nasennych i mieszaniem ich z alkoholem. 

Fot. Pixabay

Lekarze biją na alarm. Coraz więcej seniorów ląduje na toksykologii przez zbytnie dawkowanie leków nasennych i łączenie ich z innymi lekami oraz z alkoholem.

Jak informuje Radio Kraków, problem rośnie z każdym miesiącem od wiosny zeszłego roku. Seniorzy sięgają po mocne środki nasenne takie jak benzodiazepinę i opioidy a w tym bardzo silny fentanyl.

Problem polega nie tylko w dawkowaniu i łączeniu różnych leków, ale również łączeni ich z alkoholem. Takie eksperymenty nierzadko kończą się zgonem.  Pacjenci mogą obecnie liczyć głównie na konsultacje online z czego seniorzy rzadko korzystają.

Dr Tomasz Gawlikowski z Oddziału Toksykologii Szpitala im. Rydygiera w Krakowie w rozmowie z Radio Kraków zaalarmował, że tylko w styczniu do kliniki trafiło 70 osób.

Copyright © 2019 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE