Nowy skutek uboczny po podaniu szczepionki Moderny. Występuje kilka dni po szczepieniu

Lekarze w liście opublikowanym w „The New England Journal of Medicine” informują o nowym, niegroźnym efekcie ubocznym i ostrzegają, by nie brać go za objaw infekcji.

Fot. Shutterstock

Amerykańscy naukowcy odnotowali, że niektórzy pacjenci po podaniu szczepionki Moderny zauważyli u siebie odbarwienia na skórze. Zmiany mają różny rozmiar, od pojedynczych plamek do dużych i nieregularnych czerwonawych kształtów.

Plamy pojawiają się w ciągu kilku dni po podaniu szczepionki, mogą swędzieć, ale nie są groźne i z czasem zanikają. Naukowcy dodają, że skala tych objawów nie jest duża, ale informują o nich, by inni lekarze nie brali ich jako objaw infekcji. Ponadto informują, że osoby u których wystąpiły wspomniane objawy, bez obaw mogą przyjąć drugą dawkę.

Copyright © 2019 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE