Jak znaleźć się na pierwszej stronie Google? Poznaj pozycjonowanie i Google Ads

Zdecydowana większość internautów (około 80%) podczas wyszukiwania stron internetowych na daną frazę, nigdy nie wychodzi poza pierwszą stronę wyników. A Ty jak często po wpisaniu nazwy produktu lub usługi odwiedzasz dalsze strony? Najpewniej dzieje się to bardzo rzadko i nie ma w tym nic dziwnego – większość cennych informacji, katalogów produktów i innych rzeczy znajduje się właśnie na 1. stronie wyszukiwań. Co to znaczy dla biznesu? Przede wszystkim – jeśli nie chcesz już na starcie odpaść w walce o Klienta, to musisz znaleźć się na szczycie wyszukiwań. Sukces w Internecie mierzy się właśnie w ten sposób. W tym wpisie poznasz kilka sposobów na to, aby dotrzeć do świadomości potencjalnych Klientów w strukturze internetu.

Fot. Materiały prasowe

Jesteś poza pierwszą stroną? Sprawdź, jak dobrać dobre słowa kluczowe!

Jeśli chcesz wyświetlać się tam, gdzie ruch jest wartościowy, to na początku musisz znaleźć dobre słowa kluczowe. Tajemnicą poliszynela jest to, że im bardziej ogólne, tym do większej liczby osób trafiasz, jednakże to nie zawsze dobre rozwiązanie, aby się na nie „pozycjonować”. Tutaj warto się zatrzymać i wyjaśnić sobie, czym w zasadzie jest pozycjonowanie stron. Pozycjonowanie to nic innego, jak suma wielu działań, których cel stanowi wypromowanie witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google.

Jeśli chcesz skutecznie zdobyć pozycję, to musisz się wyświetlać pod dobre słowa kluczowe. Jak to jednak zrobić? Musisz myśleć jak Klient. Warto prześledzić swoje własne zachowania, gdy szukasz usługi czy produktu. Możesz to sobie zobrazować na przykładzie takiej usługi, jak fryzjerstwo. Jeśli chcesz pójść do fryzjera, to najpewniej wpiszesz frazę „fryzjer [miasto]”. To tak zwana fraza lokalna, która dość mocno zawęża wyniki. Ogólne słowa nie wskazują żadnych intencji potencjalnego Klienta. Wyświetlanie się pod nie wcale więc nie musi zwiększyć sprzedaży, ponieważ osoba wpisująca na przykład frazę „szlifierki” nie musi być zainteresowana kupnem.

Rozbudowane frazy long tail i Google Ads – ekspresowa droga na szczyt

Kończąc tak obszerny temat, jak pozycjonowanie pod słowa kluczowe, koniecznie wypada wspomnieć o frazach long tail. To bowiem najbardziej wartościowe frazy pod względem konwersji, czyli oczekiwanych efektów związanych w tym przypadku z rozbudowanymi słowami kluczowymi. Być może Cię to zaskoczy, ale umiejętne wybranie słów long tail zagwarantuje Ci często lepsze efekty sprzedażowe, mimo że same frazy są mniej popularne. Mogą one składać się z kilku wyrazów, a stopień ich zróżnicowania – jako że nieskończony – może zapewnić nawet więcej wyświetleń niż zdobycie pozycji na ogólną frazę. To właśnie dlatego skuteczna analiza słów kluczowych dla danej strony internetowej jest sprawą najwyższej wagi.

Słowa kluczowe są niezwykle ważne, jednakże to dopiero wierzchołek góry lodowej. To sprawia, że większość osób decyduje się na zewnętrzną pomoc fachowych agencji pozycjonerskich. Dojście na szczyt wymusza także często optymalizację SEO czy też skuteczne linkowanie.

Pozycjonowanie stron to usługa, która zbuduje dużą wartość strony, jednakże w przeciwieństwie do Google Ads, może zacząć procentować nawet po kilku miesiącach. Reklama Google Ads również bazuje na umiejętnym doborze słów kluczowych, jednakże jest skoncentrowana na szybkie efekty. Celem może być zwiększenie sprzedaży lub zmaksymalizowanie ruchu odpowiednich osób na witrynie. Sekret jednak tkwi w strategii ustalania stawek – wszelkie Kliknięcia na stronę internetową rozliczane są w systemie pay per click. Wielu właścicieli stron decyduje się na połączenie tych usług, tak więc warto dowiedzieć się o nich jeszcze więcej!

Copyright © 2019 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE