UOKiK ma zastrzeżenia do Biedronki. Chodzi o trzy ceny

UOKiK monitoruje rynek i sprawdza, jak przedsiębiorcy radzą sobie z wdrażaniem dyrektywy Omnibus. Jak się okazuje Urząd ma zastrzeżenia do Biedronki.

Dyrektywa Omnibus nakazuje pokazywanie trzech cen produktu: promocyjnej, z ostatnich 30 dni oraz regularnej. Przepisy nie precyzują w jaki sposób trzy ceny mają być pokazane. Jeżeli towar nie jest w promocji, takiego obowiązku nie ma. Nie ma też obowiązku w stosunku do produktów, które mają krótki termin przydatności do spożycia np. nabiału czy mięs.

Biedronka szybko dostosowała się do nowych regulacji, wprowadzając trzy ceny, jako jedna z pierwszych sieci handlowych. Okazuje się jednak, że do sposobu przedstawiania cen ma zastrzeżenia UOKiK. Paweł Jachowski z wiadomoscihandlowe.pl przekazał, że według urzędu sformułowanie „cena referencyjna” jest niewystarczające i nieprecyzyjne.

Biedronka nie ma sobie nic do zarzucenia i stwierdza, że pojęcie „cena referencyjna” nie jest pojęciem ustawowym, a roboczym. Cena referencyjna to najniższa cena z ostatnich 30 dni.

Adres wydawcy i właściciela portalu: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
Copyright © 2023 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Adres wydawcy: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa. Kontakt: [email protected]