Ogromne zainteresowanie tymi produktami. Znany dyskont ujawnia
Dieta wegetariańska i wegańska z roku na rok zyskuje coraz więcej zwolenników. Przyczyniają się do tego także dyskonty, które cyklicznie rozbudowują ofertę z tego segmentu. Z danych, które udostępniło ALDI wynika, że klienci sieci w 2022 roku sięgali o 25% częściej po produkty marki własnej Gut Bio, oraz aż o 33% i 42% częściej po warzywa i owoce.
Reprezentatywne badanie Appino przeprowadzone na zlecenie ALDI Nord i ALDI SÜD ujawniło, że 90% respondentów oceniło stosunek ceny do jakości wegańskiej oferty ALDI jako „raczej dobry” lub „bardzo dobry”*. Jak dodaje ALDI, z innych badań wynika, że ponad 90% ludzi chciałoby prowadzić bardziej zrównoważony styl życia, ale tylko jeden na dziesięciu zdołał zmienić swoje zachowania zakupowe i konsumpcyjne**.
Dyskonter nieustannie rozwija i poszerza asortyment produktów wege tak, aby klienci mogli zawsze kupić to, czego potrzebują do przyrządzenia potraw bezmięsnych. ALDI podaje również, że dostrzega rosnący trend zainteresowania bezmięsnymi alternatywami i zamiennikami, czego przykładem jest wzrost sprzedaży marki własnej Gut Bio w minionym roku aż o 25%.
Najchętniej kupowanymi produktami marki Gut Bio są: Bio Napój owsiany 1L, Bio jogurt Naturalny, Bio jogurt owocowy oraz Bio napój migdałowy/kokosowy 1L – wynika z badań własnych ALDI. Pomimo tego, że Polacy w dobie inflacji szukają oszczędności, wciąż zwracają uwagę na świadome odżywianie i korzystają z każdej okazji, by zadbać o własne zdrowie. Potwierdzeniem tego trendu jest fakt, że podczas dedykowanych promocji wzrost zainteresowania marki Gut Bio i sięga aż 100%.
W trendach zakupowych klientów ALDI w kategorii owoce i warzywa prym wiodą banany, które pojawiły się na podium najczęściej kupowanych produktów w 2022 roku. Na kolejnych miejscach znajdują się pomidory malinowe, papryka czerwona, mandarynki oraz cytryny również naszej marki własnej – mówi Aurelia Raudzis, Młodszy Menadżer ds. Kategorii. Sprzedaż warzyw w 2022r podniosła się o 33%, natomiast owoców o 42%, co może sygnalizować zmieniające się trendy żywieniowe i wzrost świadomości dotyczący zdrowego odżywiania wśród Polaków – dodaje Aurelia Raudzis.
W Krakowie w Pigułce właściwie od początku stworzenia redakcji. Michał jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnymi i ciekawostkami, nierzadko zahaczając o Kraków.