Koniec ze złym oznaczeniem promocji w sklepach. UOKiK ostrzega: „Zaczniemy nakładać kary”

Wszystko ma być jasne i przejrzyste, tak by klient nie miał wątpliwości , czy cena podana w sklepie jest rzeczywiście atrakcyjna. „W drugiej połowie br. zaczniemy nakładać kary na handlowców za złe informowanie o obniżkach cen” – powiedział PAP prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

Fot. Pixabay / Kraków w Pigułce

Zdaniem prezesa UOKiK liczni handlowcy w nieprawidłowy sposób informują klientów, wpisując cenę przed obniżką nieczytelną czcionką. „Niektórzy piszą, że to +cena referencyjna+, albo +cena omnibus+”,

Uchwalona 27 listopada 2019 r. tzw. dyrektywa Omnibus skutkowała wprowadzeniem licznych zmian w unijnym prawie ochrony konsumentów. Przepisy dyrektywy, a w ślad za nimi przepisy implementujących dyrektywę ustaw krajowych, mają znaczący wpływ na działalność wielu przedsiębiorców, w szczególności funkcjonujących w środowisku cyfrowym. Odnosi się to między innymi do obowiązków przedsiębiorców w zakresie informowania o stosowanych przez nich cenach. Szczególne zainteresowanie – i kontrowersje – wzbudza zagadnienie obniżek cen i informowania przez przedsiębiorców o organizowanych przez nich promocjach cenowych.

„Przyczyną leżącą u podstaw wprowadzenia tego obowiązku było dostrzeżenie przez Komisję Europejską coraz częstszej praktyki „żonglowania” przez przedsiębiorców cenami oraz ich sztucznego zawyżania przed rozpoczęciem promocji (zwłaszcza przed akcjami handlowymi takimi jak Black Friday czy Cyber Monday), a także chęć ukrócenia takich nieuczciwych praktyk i nadania obniżkom realnego wymiaru, a przez to poprawienie sytuacji konsumentów.” – czytamy na stronie PARP.

 

Adres wydawcy i właściciela portalu: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
Copyright © 2023 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Adres wydawcy: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa. Kontakt: [email protected]