Znany dziennikarz opisał skandaliczne zachowanie ekspedientki w popularnej sieciówce. Stanowiska firmy brak

Dziennikarz Michał Figurski, który kilka lat temu miał problemy zdrowotne i przeszedł wylew, podzielił się w mediach społecznościowych smutną historią, jaka mu się przydarzyła. To krótka opowieść o braku empatii i ludzkich odruchów.

Fot. Shutterstock

Michał Figurski miał w życiu cięższe chwile, związane z problemami zdrowotnymi. Przeszedł wylew, który odebrał mu sprawność ruchową. Jak sam opisuje, ma problemy z poruszaniem się i niedowładem jednej ręki. To właśnie te ograniczenia sprawiły, że poprosił ekspedientkę, by pomogła mu zanieść rzeczy do kasy.

– Sam sobie będzie pan musiał donieść
– Przepraszam, ale mam z tym problem
– To niech sobie pan sam z tym radzi
– Wie pani, przykro mi, ale jestem niepełnosprawny…
Oglądam plecy odwracającej się dziewczyny, która wzruszając ramieniem w milczeniu i spokojnie odchodzi w przeciwnym kierunku. Obaj ze stojącym obok mnie facetem stoimy zdębiali. Jest wyraźnie skrępowany jakby to on był winny.
– Nie przejmuj się. Mój przyjaciel ma dokładnie to samo, co ty. Daj ja ci rzeczy doniosę – opisuje dziennikarz.

Dalej jest jeszcze ciekawiej. Spytani o imię dziewczyny pracownicy nie chcieli go podać, bo jest RODO. To samo odpowiedziała kierowniczka sklepu. Tymczasem, jak podkreślają eksperci firmy ODO24, która zajmuje się ochroną danych osobowych w dużych firmach, „dane osobowe pracownika w postaci jego imienia i nazwiska, stanowiska służbowego, służbowego numeru telefonu czy służbowego adresu mailowego, stanowią dane osobowe ściśle związane z zawodowym charakterem. Nie są one traktowane jak prywatne dane osobowe osoby fizycznej. Oznacza to w praktyce, że administrator danych (pracodawca) ma prawo np. umieszczać te dane na swojej stronie internetowej, czy podawać te dane jako dane kontaktowe w umowach czy relacjach z klientami bez uzyskiwania odrębnej zgody pracownika w tym celu”.

„’Mężczyzna nie prosi o pomoc’- takim hasłem jeszcze niedawno reklamowali się w tym sklepie. Po drodze pewnie gdzieś copywriterom zgubiło się 'gdy nie musi’. A co do RODO, mnie nie dotyczy. Imię i nazwisko jest zbędne, bo ja już zawsze będę 'ten bez ręki’, 'lub ten co utyka’. Ilu jeszcze takich jak ja wpadnie tu po gacie? Zdrowe zęby to podstawa. Nigdy nie wiadomo kiedy się 'człowiekowi’ przydadzą, zanim wybije je filigranowa blondynka” – podsumowuje Michał Figurski.

Mimo fali komentarzy, także pod postami na firmowym profilu marki, na razie H&M nie odniosła się do wpisu dziennikarza.

 

Adres wydawcy i właściciela portalu: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
Copyright © 2023 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Adres wydawcy: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa. Kontakt: [email protected]