Michał Figurski opisał skandaliczne zachowanie obsługi H&M. Jest odpowiedź sieciówki

Dziennikarz Michał Figurski, który kilka lat temu miał problemy zdrowotne i przeszedł wylew, podzielił się w mediach społecznościowych smutną historią, jaka mu się przydarzyła. Doświadczył braku pomocy, sieciówka odpowiada i tłumaczy się z zaistniałej sytuacji. 

Autorstwa Sławek – Figurski Michał, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2984979 Von CHANGIMN SANGO Leigcz – Eigenes Werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=107394359

Michał Figurski miał w życiu cięższe chwile, związane z problemami zdrowotnymi. Przeszedł wylew, który odebrał mu sprawność ruchową. Jak sam opisuje, ma problemy z poruszaniem się i niedowładem jednej ręki. To właśnie te ograniczenia sprawiły, że poprosił ekspedientkę, by pomogła mu zanieść rzeczy do kasy.

– Sam sobie będzie pan musiał donieść
– Przepraszam, ale mam z tym problem
– To niech sobie pan sam z tym radzi
– Wie pani, przykro mi, ale jestem niepełnosprawny…
Oglądam plecy odwracającej się dziewczyny, która wzruszając ramieniem w milczeniu i spokojnie odchodzi w przeciwnym kierunku. Obaj ze stojącym obok mnie facetem stoimy zdębiali. Jest wyraźnie skrępowany jakby to on był winny.
– Nie przejmuj się. Mój przyjaciel ma dokładnie to samo, co ty. Daj ja ci rzeczy doniosę – opisuje dziennikarz.

Dalej jest jeszcze ciekawiej. Spytani o imię dziewczyny pracownicy nie chcieli go podać, bo jest RODO. To samo odpowiedziała kierowniczka sklepu. Tymczasem, jak podkreślają eksperci firmy ODO24, która zajmuje się ochroną danych osobowych w dużych firmach, „dane osobowe pracownika w postaci jego imienia i nazwiska, stanowiska służbowego, służbowego numeru telefonu czy służbowego adresu mailowego, stanowią dane osobowe ściśle związane z zawodowym charakterem. Nie są one traktowane jak prywatne dane osobowe osoby fizycznej. Oznacza to w praktyce, że administrator danych (pracodawca) ma prawo np. umieszczać te dane na swojej stronie internetowej, czy podawać te dane jako dane kontaktowe w umowach czy relacjach z klientami bez uzyskiwania odrębnej zgody pracownika w tym celu”.

„’Mężczyzna nie prosi o pomoc’- takim hasłem jeszcze niedawno reklamowali się w tym sklepie. Po drodze pewnie gdzieś copywriterom zgubiło się 'gdy nie musi’. A co do RODO, mnie nie dotyczy. Imię i nazwisko jest zbędne, bo ja już zawsze będę 'ten bez ręki’, 'lub ten co utyka’. Ilu jeszcze takich jak ja wpadnie tu po gacie? Zdrowe zęby to podstawa. Nigdy nie wiadomo kiedy się 'człowiekowi’ przydadzą, zanim wybije je filigranowa blondynka” – podsumowuje Michał Figurski.

 

 

Odpowiedź sklepu przesłana do dziennikarza:

„Szanowny Panie Michale,
pragniemy odnieść się do wpisu opublikowanego przez Pana w social mediach..
Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie, obecnie weryfikując ten incydent na poziomie sklepu.  To, co udało nam się już ustalić to fakt, że pracownica nie miała złych intencji. Oceniła sytuację pochopnie, nie będąc świadomą jej powagi. W odczuciu naszej pracownicy wypowiedziane przez Pana zdania nie były odzwierciedleniem stanu faktycznego związanego z potrzebą pomocy, za co jeszcze raz przepraszamy.
Oczywiście powyższy fakt nie tłumaczy końcowego rezultatu tej sytuacji i braku otrzymania pomocy ze strony pracownika. Bez względu na aspekt, którego pomoc miałaby dotyczyć czy okoliczności, z których wynikałaby Pańska prośba, powinna była ona zostać spełniona.
Chcielibyśmy zapewnić, że podejmujemy kroki w celu rozwiązania tej sytuacji, w tym planujemy dodatkowe szkolenia dla naszych pracowników, aby efektywniej pomagać klientom z niepełnosprawnościami lub innym, którzy tej pomocy szczególnie od nas potrzebują.
Jeszcze raz serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację, z której jako firma wyciągniemy wnioski na przyszłość. W sieci naszych sklepów zawsze można poprosić o pomoc, a zadaniem naszych pracowników jest reagowanie na te prośby. Chcemy słuchać  klientów i odpowiadać na ich potrzeby, gdyż dzięki nim nasza marka może dalej się rozwijać.”
W imieniu zespołu H&M
Daria **********
Communication Department SME”
Adres wydawcy i właściciela portalu: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
Copyright © 2023 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Adres wydawcy: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa. Kontakt: [email protected]