Jak przygotować telefon do naprawy, by nie paść ofiarą kradzieży?

Niektórzy znają historię mieszkanki Nysy, która podczas zagranicznych wakacji musiała oddać swój smartphone do naprawy. Po odebraniu telefonu odkryła, że została okradziona na prawie 400 tys. złotych. Taka sytuacja może przydarzyć się każdemu z nas. Jak jej zapobiec?

Fot. Pixabay / Kraków w Pigułce

Przypadek mieszkanki Nysy uświadamia, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie telefonu, zanim odda się go do punktu serwisowego. Wielu osób nie zdaje sobie sprawy z takich procederów i powierzają obcym osobom swoje urządzenia z włożonymi kartami SIM lub SD. To daje możliwość nieuczciwym serwisantom uzyskanie dostępu do naszych danych oraz aplikacji bankowych. Oczywiście nie każdy pracownik serwisu jest nieuczciwy, jednak warto dmuchać na zimne.

Portal dlahandlu.pl podpowiada, że przed oddaniem urządzenia warto usunąć wszelkie dane osobiste z telefonu. W tym celu zazwyczaj wystarcza wybranie opcji „wyzeruj iPhone’a”, jeżeli posiadamy smartphone Apple lub „Przywróć ustawienia fabryczne/zresetuj ustawienia”, w przypadku Androida. Pozwoli to na skasowanie wszystkich plików i dokumentów. Trzeba też pamiętać o usunięciu wspomnianych wcześniej kart SIM oraz kart pamięci.

Ponadto warto zrobić kopię zapasową danych, takich jak kontakty, zdjęcia lub pliki. W tym celu należy otworzyć ustawienia urządzenia i przejść do sekcji „Konta i synchronizacja” lub „Kopia zapasowa i reset”. Potem wybrać opcję „Kopia zapasowa i przywracanie” lub „Zarządzanie kopiami zapasowymi” i wyszukać usługę chmurową, z której chcemy skorzystać, np. Google Drive, Dropbox, OneDrive itp.

Jak informuje ekspert iMad, autoryzowanego serwisu Apple, Mateusz Kukla, w przypadku niesprawnego wyświetlacza, który utrudnia zgranie danych, w urządzeniach Apple autoryzowany serwis podłącza sprawny komponent. To umożliwia wprowadzenie kodu blokady (bez odblokowania nie ma możliwości zgrania danych na komputer). W sytuacji, gdy nie działa łączność z komputerem, należy zgrać dane bezprzewodowo.

„Jeśli podczas naprawy wymieniamy nośnik danych lub cały smartfon, a urządzenie uruchamia się – przywracamy ustawienia fabryczne. W innej sytuacji, gdy nie mamy takiej możliwości w serwisie, wadliwe podzespoły wysyłamy do magazynu producenta, gdzie są formatowane i niszczone” wyjaśnia ekspert.

Pozostaje jeszcze kwestia miejsca, gdzie oddać telefon aby nie narazić się na niebezpieczeństwo kradzieży. Warto wybrać autoryzowany serwis, w którym bezpieczeństwo danych traktowano jest jako priorytet. Tutaj można powołać się na opinię użytkowników, np. na stronach internetowych oraz na renomę danego salonu.

Adres wydawcy i właściciela portalu: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
Copyright © 2023 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Adres wydawcy: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa. Kontakt: [email protected]