Te produkty to hity na Dzień Ojca. Okazuje się, że tren „kidult” dotarł do Polski
Nawet co czwarta zabawka kupiona w 2022 roku w krajach EU5 trafiała nie w ręce dziecka, lecz… dorosłego. Trend kidult od kilku lat umacnia się na rynkach zagranicznych i dotarł również do Polski. Widać to chociażby w danych sprzedażowych Empiku, gdzie produkty z serii LEGO Star Wars czy figurki Funko POP, stworzone dla starszych użytkowników, odnotowują ponad dwukrotne wzrosty sprzedaży rok do roku. Zbliżający się Dzień Ojca to jedna z takich okazji w roku, w której zabawki kierowane do dorosłych cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem.
Powrót dziecięcej radości
Zabawki inspirowane ulubionymi seriami
– Do tegorocznych hitów można również zaliczyć zestawy Myśliwiec X-Wing Luke’a Skywalkera czy Sokół Millennium – wzrost sprzedaży w tych przypadkach jest dwukrotny. Kinowi bohaterowie są najczęściej wybierani także spośród figurek Funko POP. Bestsellerem w Empiku jest np. postać Baby Yoda ze Star Wars oraz Pennywise z filmu „To”. Dużą dynamikę sprzedaży – niemal trzykrotną – notują też figurki Hasbro. Tutaj również królują kinowe serie, m.in. Star Wars czy Transformers – mówi Magdalena Bogdan, Menadżerka Działu Zabawki w Empiku.
W Krakowie w Pigułce właściwie od początku stworzenia redakcji. Michał jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnymi i ciekawostkami, nierzadko zahaczając o Kraków.