Bank Pocztowy: Jeżeli dzwoni „konsultant” i namawia Cię do tego, rozłącz się i zadzwoń pod ten numer [09.07.2023]
Bank Pocztowy ostrzega swoich klientów przed tym oszustwem. Jeżeli dzwoni do Ciebie taka osoba i namawia do instalacji czegokolwiek, rozłącz się i skontaktuj z bankiem.
Dzwoni osoba podająca się za pracownika działu bezpieczeństwa Banku, informująca o rzekomym wstrzymaniu transakcji lub pożyczce wziętej na Twoje dane? Namawia do zainstalowania na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnego pulpitu np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport, Zoom? Nie podawaj żadnych danych i rozłącz się – jest to próba oszustwa – pisze bank.
W rzeczywistości oszuści chcą uzyskać od Ciebie dane do logowania do bankowości elektronicznej, dane karty.
Pamiętaj, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie poproszą Cię o:
- Zainstalowanie dodatkowego oprogramowania w tym takiego, które umożliwiłoby zdalny dostęp do Twojego urządzenia,
- Podanie danych do bankowości elektronicznej,
- Podanie pełnego numeru karty i kodu CVC2.
Pamiętaj oszuści mogą ukryć prawdziwy numer telefonu, z którego dzwonią, a na ekranie Twojego telefonu wyświetli się podstawiony numer infolinii lub nazwa banku, co ma uwierzytelnić osobę dzwoniącą – oszustów.
„Jeśli odebrali Państwo tego typu telefon od osób podszywających się pod pracownika Banku Pocztowego, zachowaj ostrożność i poinformuj nas o tym (tel. 52 34 99 499)” – apeluje Bank Pocztowy.
W Krakowie w Pigułce właściwie od początku stworzenia redakcji. Michał jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnymi i ciekawostkami, nierzadko zahaczając o Kraków.