Dzwoni do Ciebie „Pracownik Banku” i namawia do instalacje tego programu? Natychmiast się rozłącz i zadzwoń pod podany numer! [13.07.2023]

Bank Pocztowy wydaje ostrzeżenie dla swoich klientów w związku z próbami oszustwa. Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie twierdząc, że jest pracownikiem banku i prosi o zainstalowanie jakiejkolwiek aplikacji, natychmiast się rozłącz i skontaktuj bezpośrednio z bankiem pod podany poniżej numer telefonu.

Fot. Shutterstock

Człowiek, który podaje się za pracownika działu bezpieczeństwa Banku, może informować Cię o domniemanym wstrzymaniu transakcji lub kredycie zaciągniętym na Twoje dane. Może naciskać, abyś zainstalował na swoim telefonie, tablecie lub komputerze aplikację do zdalnego dostępu, taką jak AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport lub Zoom. Nie podawaj żadnych informacji i natychmiast się rozłącz – to jest próba wyłudzenia – ostrzega bank.

W rzeczywistości, oszuści chcą zdobyć Twoje dane logowania do bankowości internetowej oraz informacje o Twojej karcie.

Pamiętaj, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie poproszą Cię o:

  • Instalację dodatkowego oprogramowania, w tym takiego, które umożliwiłoby im zdalny dostęp do Twojego urządzenia,
  • Podanie danych do bankowości internetowej,
  • Podanie pełnego numeru karty i kodu CVC2.

Warto również pamiętać, że oszuści mogą ukryć prawdziwy numer telefonu, z którego dzwonią, a na wyświetlaczu Twojego telefonu pojawi się sfabrykowany numer infolinii lub nazwa banku, co ma na celu legitymizację oszustów.

„Jeśli odebrali Państwo tego typu telefon od osób podszywających się pod pracownika Banku Pocztowego, zachowaj ostrożność i poinformuj nas o tym (tel. 52 34 99 499)” – apeluje Bank Pocztowy.

Adres wydawcy i właściciela portalu: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
Copyright © 2023 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Adres wydawcy: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa. Kontakt: [email protected]