Natychmiast działaj! Ostrzeżenie przed niebezpiecznym połączeniem [24.07.2023]
Bank Pocztowy wyraźnie ostrzega swoich klientów przed potencjalnymi próbami oszustwa. Gdy otrzymasz telefon od osoby twierdzącej, że jest pracownikiem banku i namawiającej do instalacji jakiejkolwiek aplikacji, natychmiast zakończ rozmowę i skontaktuj się z bankiem, używając poniższego numeru telefonu.
Niektóre osoby mogą udawać pracowników działu bezpieczeństwa Banku Pocztowego i mogą próbować przekonać Cię do wstrzymania transakcji lub dyskutować o kredycie zaciągniętym na Twoje nazwisko. Mogą również naciskać, abyś zainstalował aplikacje do zdalnego dostępu, takie jak AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport lub Zoom na swoim telefonie, tablecie lub komputerze. W takiej sytuacji, nie podawaj żadnych informacji i natychmiast zakończ rozmowę – to jest prawdopodobnie próba oszustwa – przestrzega bank.
Niestety, celem oszustów jest uzyskanie dostępu do Twoich danych logowania do bankowości internetowej i informacji o Twojej karcie.
Pamiętaj, pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie będą prosić Cię o:
- Instalowanie dodatkowych programów, zwłaszcza tych, które umożliwiłyby im zdalny dostęp do Twojego urządzenia,
- Podanie danych do bankowości internetowej,
- Podanie pełnego numeru karty i kodu CVC2.
Warto również mieć na uwadze, że oszuści mogą fałszować numer telefonu, z którego dzwonią, a na wyświetlaczu Twojego telefonu pojawi się sfałszowany numer infolinii lub nazwa banku, co ma na celu dodanie wiarygodności do ich oszustwa.
„Jeśli ktoś podający się za pracownika Banku Pocztowego zadzwonił do Ciebie z podobnym żądaniem, zachowaj ostrożność i niezwłocznie powiadom nas o tym (tel. 52 34 99 499)” – apeluje Bank Pocztowy.

W Krakowie w Pigułce pracuje na stanowisku redaktora. Zajmuje się tematami miejskimi. Lubi poznawać nowych ludzi i nowe miejsca.