Nie Daj Się Nabrać: Jak Postępować Gdy Przychodzi Wezwanie do Zapłaty [10.08.2023]
Bank Santander ponownie ostrzega przed oszustami, którzy rozsyłają fałszywe wiadomości e-mail podszywając się pod ten instytucjonalny bank. Te działania mają na celu wyłudzenie Twoich danych do logowania do bankowości elektronicznej.
Co mówią oszuści?
Przestępcy w wiadomościach informują o rzekomym wezwaniu do zapłaty. Uważaj! Załączniki do tych wiadomości mogą zawierać złośliwe oprogramowanie, które może ukraść Twoje dane logowania do konta bankowego, co w konsekwencji może doprowadzić do utraty Twoich oszczędności.
Jak się chronić?
- Nie otwieraj linków i załączników od nieznanych nadawców. Jeżeli treść wiadomości lub nadawca budzi Twoje podejrzenia, lepiej nie ryzykuj.
- Sprawdź adres strony. Zawsze upewnij się, że strona, na której wpisujesz swoje dane do logowania, jest prawdziwa. Prawidłowy adres banku to santander.pl i centrum24.pl.
- Kontaktuj się z nami w razie wątpliwości. Jeżeli uważasz, że zostałeś celem ataku, nie zwlekaj i skontaktuj się z nami jak najszybciej. Dzwoń pod numer: 1 9999 (+48 61 81 1 9999)* lub napisz do nas na adres: [email protected].
*koszt połączenia zgodny z taryfą Twojego operatora
5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień
- Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz. Nie daj się zwieść chwili nieuwagi.
- Chroń swoje hasła. Nigdy ich nie udostępniaj i zmieniaj regularnie.
- Chroń swój sprzęt i swoje informacje. Regularnie aktualizuj oprogramowanie i korzystaj z antywirusa.
- Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie. Nie dziel się w sieci informacjami na temat swoich finansów.
- Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to! Lepiej przewidywać i działać niż żałować.
Ostrzeżenie Banku Santander jest przypomnieniem o tym, jak ważna jest czujność i dbałość o swoje dane osobowe w sieci. Dbaj o swoje bezpieczeństwo i bądź zawsze czujny!
W Krakowie w Pigułce pracuje na stanowisku redaktora. Zajmuje się tematami miejskimi. Lubi poznawać nowych ludzi i nowe miejsca.