Ryzykujesz utratę dostępu. Bank stawia warunek i daje 30 dni na działanie [21.08.2023]

Klientów banku PKO BP czeka ważna zmiana. Instytucja ostrzega, że osoby korzystające z aplikacji IKO i serwisu iPKO mogą spotkać się z ograniczeniami dostępu do swojego konta. Wszystko w imię bezpieczeństwa.

Fot. Kraków w Pigułce

Kluczowe jest posiadanie aktualnego dokumentu

W komunikacie banku PKO BP czytamy: „Bez aktualnego dokumentu wkrótce stracisz możliwość zarządzania finansami w aplikacji IKO i serwisie iPKO”. Jak się okazuje, głównym powodem tej zmiany są sytuacje, w których dokument klienta traci ważność. W odpowiedzi na to bank wymaga aktualizacji informacji – albo poprzez podanie numeru innego ważnego dokumentu, albo przez wymianę tego, który się przeterminował. Co ważne, cały proces jest bardzo prosty i można go przeprowadzić różnymi drogami – online, telefonicznie lub bezpośrednio w oddziale banku.

Jakie ograniczenia czekają klientów?

Jeżeli w ciągu 30 dni od zauważenia przez bank braku aktualnego dokumentu kliencki problem nie zostanie rozwiązany, dostęp do konta zostanie ograniczony. W praktyce oznacza to, że nie będzie można wykonywać przelewów, sprawdzać historii transakcji, składać wniosków czy zawierać umów online. Taka sytuacja praktycznie paraliżuje możliwość zarządzania finansami przez Internet.

Ale to nie jedyny problem, z jakim mogą się spotkać nieprzygotowani klienci. Jak podkreśla bank, „bez aktualnego numeru telefonu nie skontaktujemy się z Tobą w ważnej sprawie, np. gdy zauważymy podejrzaną transakcję na Twoim koncie”. Oznacza to, że jeżeli ktoś będzie podejrzewał nieautoryzowaną aktywność na naszym koncie, a nasza karta zostanie zablokowana, nie otrzymamy o tym informacji i nie będziemy mogli szybko zareagować, by ją odblokować.

Podsumowując

Nowe zasady wprowadzone przez bank PKO BP mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa finansowego klientów. Jednakże wymagają od nich pewnej czujności i regularnej aktualizacji danych. Warto więc pamiętać o terminie ważności swojego dokumentu i odpowiednio wcześnie podjąć kroki w celu jego aktualizacji lub wymiany. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych niespodzianek i będziemy mogli w pełni korzystać z usług banku przez Internet.

Adres wydawcy i właściciela portalu: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
Copyright © 2023 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Adres wydawcy: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa. Kontakt: [email protected]