Bank wydaje komunikat: jeżeli odbierzesz takie połączenie natychmiast się rozłącz i zadzwoń pod ten numer!

Bank Pocztowy ostrzega klientów przed potencjalnymi oszustwami. Jeśli klient dostanie połączenie od osoby twierdzącej, że jest pracownikiem banku i sugerującej instalację jakiegoś oprogramowania, powinien natychmiast przerwać rozmowę i powiadomić bank pod wskazanym numerem.

Fot. Shutterstock

Niektórzy fałszywi „pracownicy” mogą twierdzić, że reprezentują dział bezpieczeństwa banku i informować o domniemanym problemie z transakcją czy kredytem zaciągniętym na nasze imię. Mogą naciskać, byśmy zainstalowali na naszym sprzęcie aplikacje do zdalnego dostępu, np. AnyDesk czy TeamViewer. W takich okolicznościach, nie powinniśmy dzielić się żadnymi informacjami i natychmiast przerwać rozmowę – to próba wyłudzenia, co bank podkreśla.

Głównym celem oszustów jest zdobycie dostępu do naszych danych bankowych i informacji o naszej karcie.

Należy pamiętać, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie będą nam proponować:

  • Instalacji oprogramowania, które umożliwi kogoś zdalne połączenie z naszym sprzętem.
  • Podawania danych dostępu do bankowości online.
  • Ujawnienia pełnych informacji o karcie, w tym kodu CVC2.

Nieuczciwi ludzie mogą także manipulować wyświetlanym numerem telefonu, aby wydawało się, że dzwonią z oficjalnego numeru banku, co ma na celu podkreślenie ich „wiarygodności”.

W związku z tym, Bank Pocztowy zaleca ostrożność. W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu należy zgłosić to pod numerem 52 34 99 499.

Adres wydawcy i właściciela portalu: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
Copyright © 2023 krakowwpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Adres wydawcy: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa. Kontakt: [email protected]