Duża zmiana na rynku: Znana sieć likwiduje aż 212 sklepów
Jedno z najbardziej rozpoznawalnych południowoafrykańskich przedsiębiorstw detalicznych, Grupa SPAR, ogłosiła swoje zamiary sprzedaży działalności prowadzonej w Polsce. Decyzja ta dotyczy 212 sklepów spożywczych, dwóch centrów dystrybucyjnych oraz firmy produkującej gotowe dania.
Jak podkreślono w oficjalnym komunikacie spółki: „Po dokładnej ocenie i rozważeniu wszystkich dostępnych opcji, zarząd doszedł do wniosku, że sprzedaż udziałów w Polsce leży w najlepszym interesie zarówno grupy, jak i jej akcjonariuszy”. Jednocześnie firma zapewnia, że do momentu finalizacji transakcji będzie nadal inwestować w rozwój i ekspansję na polskim rynku.
Założony w 1932 roku w holenderskim Zoetermeer przez Adriaana van Wella, SPAR początkowo funkcjonował jako zrzeszenie sprzedawców detalicznych pod nazwą De Spar. Nazwa ta pochodzi od skrótu holenderskiego hasła „Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig”, co można przetłumaczyć jako „wszyscy korzystamy na wzajemnej współpracy”.
Od tamtej pory firma przeszła ogromną transformację, stając się liderem w dziedzinie sprzedaży detalicznej. Obecnie Spar jest uważany za największą na świecie sieć detaliczną działającą na zasadzie franczyzy. Charakterystyczne sklepy z logo SPAR znajdziemy w 48 krajach na 4 kontynentach. Ogromną skalę działalności firmy potwierdzają imponujące liczby: około 12,78 tysiąca sklepów obsługuje codziennie aż 13,5 miliona klientów.
Decyzja o sprzedaży udziałów w Polsce jest ważnym momentem w historii firmy i świadczy o dynamicznych zmianach na rynku detalicznym. Ostateczny kierunek, jaki przyjmie Grupa SPAR po sfinalizowaniu transakcji, będzie ściśle obserwowany przez analityków i branżę detaliczną.
W Krakowie w Pigułce pracuje na stanowisku redaktora. Zajmuje się tematami miejskimi. Lubi poznawać nowych ludzi i nowe miejsca.