Uwaga klienci Banku Millenium! Fałszywy serwis logowania do bankowości internetowej
Szczególną ostrożność powinni obecnie zachować klienci Banku Millenium, z uwagi na trwającą kampanię cyberprzestępców. Mogą oni natrafić bowiem na sfałszowaną stronę, która ma do złudzenia przypominać serwis Millenet

Fot. Pixabay / Kraków w Pigułce
Jak donosi portal dobreprogramy.pl, wszystko zaczęło się od podejrzanego komunikatu dotyczącego sprzedaży przedmiotu na platformie Vinted. Zawierał on informację o konieczności „potwierdzenia zakupu” w celu otrzymania środków. Oczywiście wiadomość zawierała podejrzany link, prowadzący do fałszywego formularza logowania Millenetu – serwisu bankowości internetowej dla klientów Banku Millennium.
Formularz ten do złudzenia przypominał autentyczny – wykorzystano bowiem logo Banku Millenium oraz dopracowano takie szczegóły jak układ witryny wraz z polskimi znakami diakrytycznymi w napisach. Osoba działająca pod presją czasu mogłaby uwierzyć w autentyczność strony. Oszustwo zdradza jedynie URL strony. Jak wyjaśnia dobreprogramy.pl fałszywy serwis „postawiono” w domenie [.]xyz, co w dużej mierze może wzbudzić wątpliwości odbiorcy.
Należy pamiętać również, że wymienione wyżej „potwierdzanie zakupów” tego typu nigdy nie jest konieczne w przypadku sprzedaży online. Warto zatem status własnych ogłoszeń śledzić samodzielnie, wyłącznie po zalogowaniu w oficjalnej aplikacji lub na stronie internetowej serwisu. W żadnym wypadku nie należy ponadto wchodzić w podejrzane linki oraz podawać swoich danych osobom trzecim lub w nieoficjalnych formularzach internetowych. Jeżeli jednak padliśmy ofiara oszustwa, należy niezwłocznie skontaktować się ze swoim bankiem.

Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.