Bank wydaje komunikat: jeżeli odbierzesz takie połączenie natychmiast się rozłącz i zadzwoń pod ten numer!
Bank Pocztowy ostrzega klientów przed potencjalnymi oszustwami. Jeśli klient dostanie połączenie od osoby twierdzącej, że jest pracownikiem banku i sugerującej instalację jakiegoś oprogramowania, powinien natychmiast przerwać rozmowę i powiadomić bank pod wskazanym numerem.
Niektórzy fałszywi „pracownicy” mogą twierdzić, że reprezentują dział bezpieczeństwa banku i informować o domniemanym problemie z transakcją czy kredytem zaciągniętym na nasze imię. Mogą naciskać, byśmy zainstalowali na naszym sprzęcie aplikacje do zdalnego dostępu, np. AnyDesk czy TeamViewer. W takich okolicznościach, nie powinniśmy dzielić się żadnymi informacjami i natychmiast przerwać rozmowę – to próba wyłudzenia, co bank podkreśla.
Głównym celem oszustów jest zdobycie dostępu do naszych danych bankowych i informacji o naszej karcie.
Należy pamiętać, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie będą nam proponować:
- Instalacji oprogramowania, które umożliwi kogoś zdalne połączenie z naszym sprzętem.
- Podawania danych dostępu do bankowości online.
- Ujawnienia pełnych informacji o karcie, w tym kodu CVC2.
Nieuczciwi ludzie mogą także manipulować wyświetlanym numerem telefonu, aby wydawało się, że dzwonią z oficjalnego numeru banku, co ma na celu podkreślenie ich „wiarygodności”.
W związku z tym, Bank Pocztowy zaleca ostrożność. W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu należy zgłosić to pod numerem 52 34 99 499.
W Krakowie w Pigułce pracuje na stanowisku redaktora. Zajmuje się tematami miejskimi. Lubi poznawać nowych ludzi i nowe miejsca.