Uwaga klienci Banku Millenium! Fałszywy serwis logowania do bankowości internetowej
Szczególną ostrożność powinni obecnie zachować klienci Banku Millenium, z uwagi na trwającą kampanię cyberprzestępców. Mogą oni natrafić bowiem na sfałszowaną stronę, która ma do złudzenia przypominać serwis Millenet
Jak donosi portal dobreprogramy.pl, wszystko zaczęło się od podejrzanego komunikatu dotyczącego sprzedaży przedmiotu na platformie Vinted. Zawierał on informację o konieczności „potwierdzenia zakupu” w celu otrzymania środków. Oczywiście wiadomość zawierała podejrzany link, prowadzący do fałszywego formularza logowania Millenetu – serwisu bankowości internetowej dla klientów Banku Millennium.
Formularz ten do złudzenia przypominał autentyczny – wykorzystano bowiem logo Banku Millenium oraz dopracowano takie szczegóły jak układ witryny wraz z polskimi znakami diakrytycznymi w napisach. Osoba działająca pod presją czasu mogłaby uwierzyć w autentyczność strony. Oszustwo zdradza jedynie URL strony. Jak wyjaśnia dobreprogramy.pl fałszywy serwis „postawiono” w domenie [.]xyz, co w dużej mierze może wzbudzić wątpliwości odbiorcy.
Należy pamiętać również, że wymienione wyżej „potwierdzanie zakupów” tego typu nigdy nie jest konieczne w przypadku sprzedaży online. Warto zatem status własnych ogłoszeń śledzić samodzielnie, wyłącznie po zalogowaniu w oficjalnej aplikacji lub na stronie internetowej serwisu. W żadnym wypadku nie należy ponadto wchodzić w podejrzane linki oraz podawać swoich danych osobom trzecim lub w nieoficjalnych formularzach internetowych. Jeżeli jednak padliśmy ofiara oszustwa, należy niezwłocznie skontaktować się ze swoim bankiem.
Gosia ma 28 lat i jest redaktorem zajmującym się tematami ogólnopolskimi. Interesuje się sztuką i literaturą XX wieku.