Plaga „bankowców” oszustów, wyłudzających hasła i loginy
Oszuści dzwonią do klientów, podając się za pracownika banku.
Taki telefon otrzymała we wtorek po południu mieszkanka powiatu tatrzańskiego. W trakcie rozmowy została poinformowana, że doszło do włamania i zablokowania jej konta, a całą sprawą interesuje się CBŚ.
Po przejściu weryfikacji rozmówca poprosił o dane niezbędne do odblokowania konta, czyli login i hasło. Kobieta podała wszystkie niezbędne dane potrzebne do zarządzania kontem i kolejne numery kodów potrzebnych do zatwierdzania transakcji będąc pewna, że rozmawia z pracownikiem banku.
Po powrocie do domu zorientowała się, że jej konto zostało zablokowane. Później okazało się, że z jej konta zostało wykonane 11 przelewów na kwotę 55 tys. złotych. Na szczęście wszystkie udało się zablokować i kobieta nie straciła swoich oszczędności.
Policja przypomina:
- Jeżeli odbierzesz taki telefon rozłącz się i skontaktuj ze swoim bankiem.
- Nigdy nikomu nie podawaj loginu i hasła do swojego konta.
- Nie podawaj też kodów SMS, czy kodów ze zdrapek osobom postronnym, bo możesz stracić wszystkie oszczędności.
- Pamiętajmy, że w przypadku podania loginu i hasła przestępca dostanie się do naszego konta internetowego, a kiedy zmieni numer telefonu na swój, SMS-kody będą przychodziły na jego numer.
Źródło: malopolska.policja.gov.pl