Uwaga. Niebezpieczeństwo. Jeśli zadzwoni taki telefon, natychmiast reaguj!
Bank Pocztowy ostrzega swoich klientów przed oszustwami, wskazując na nieznajome osoby, które mogą się kontaktować z nimi, twierdząc, że reprezentują bank. W przypadku otrzymania takiego telefonu, w którym osoba na drugim końcu linii prosi o instalację jakiejkolwiek aplikacji, natychmiast zakończ rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem, używając poniżej podanego numeru telefonu.
Osoba podająca się za członka zespołu bezpieczeństwa Banku Pocztowego może powiadamiać Cię o rzekomym wstrzymaniu transakcji lub kredycie zaciągniętym na Twoje dane. Może nalegać, abyś zainstalował aplikację do zdalnego dostępu, taką jak AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport lub Zoom na swoim urządzeniu. W takiej sytuacji, nie udzielaj żadnych informacji i natychmiast zakończ rozmowę – to jest próba wyłudzenia – ostrzega bank.
Oszuści, w rzeczywistości, pragną uzyskać dostęp do Twoich danych logowania do bankowości online oraz informacji o karcie.
Należy pamiętać, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie zwrócą się do Ciebie z prośbą o:
- Instalację dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza tego, które umożliwiałoby im zdalne sterowanie Twoim urządzeniem,
- Udostępnienie danych do bankowości online,
- Podanie pełnego numeru karty i kodu CVC2.
Oszuści mogą także fałszować numer telefonu, z którego dzwonią, tak aby na wyświetlaczu telefonu pokazywał się wymyślony numer infolinii lub nazwa banku, w celu zwiększenia swojej wiarygodności.
„Jeśli otrzymali Państwo telefon od osoby podającej się za pracownika Banku Pocztowego, zachowajcie ostrożność i dajcie nam o tym znać (tel. 52 34 99 499)” – apeluje Bank Pocztowy.
W Krakowie w Pigułce pracuje na stanowisku redaktora. Zajmuje się tematami miejskimi. Lubi poznawać nowych ludzi i nowe miejsca.